A szerzői film és
tömegfilm jellemzői
A XX. század végére létrejött egy harmadik meghatározó irányzat is, amely e két filmtípus között helyezkedik el, amely a szélesebb közönség számára gyárt tömegesen szerzői filmeket, amelyeket a filmtípust meghatározóan kifacsart elnevezéssel tömeg-művészfilmeknek nevezzünk. (Az irányzat egyik legjelentékenyebb képviselője Quentin Tarantino.)
A közönségfilmek
(tömegfilm, zsánerfilm, műfaji film) a populáris
kultúra részét képezik, a tömegek számára készülnek. A
készítők célja a profitszerzés,
ebből kifolyólag a nézők szórakoztatására összpontosítanak.
Szinte mindig besorolhatók egy-egy filmműfajba. Régi, jól bevált
történeteket elevenítenek fel, a jó és a rossz örök harcát
mutatják be, ahol szinte mindig a jó győzedelmeskedik, az
ábrázolási módokban nem igazán kísérleteznek. (A leggyakoribb
műfaji filmes irányzatok: burleszk, western, film-noir, bűnügyi
film, melodráma, romantikus film, vígjáték, művészfilm,
akciófilm, horrorfilm, thriller, filmdráma, bábfilm, rajzfilm,
animációs film stb.) Ebből a kategóriából a legjobban kitörni
vágyó irányzat a film-noir, nem véletlenül erre az irányzatra
építkeztek leginkább a francia új hullám (a szerzői film)
megalapítói.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése