2014. február 13., csütörtök

Nyomtatott és elektronikus média

Nyomtatott és elektronikus média
    
    forrás: www.fk.jgytf.u-szeged.hu/tanszek/.../Sajtoismeret.doc

1. Médium, média fogalma

    A médium közönséggé szervezi az egymással kapcsolatban nem lévő  heterogén tömeget, csoporttá alakítja a legkülönbözőbb társadalmi helyzetű, világnézetű, műveltségű, lakhelyű, korú, érdeklődésű embereket – az üzenet maga állítja elő közönségét.
    Média: a tömegkommunikációs eszközök és intézmények összessége

2. Nyomtatott média

    könyvek, újságok, magazinok, ingyenes reklámújságok, katalógusok,  tájékoztatók, szakkiadványok, hirdető táblák

3. Elektronikus média

    rádió, televízió, kábel tv, műhold, teletext, videotext,  adatbankok, mozi, videokazetták, lemezek

4. a nyomtatott sajtótermékek osztályozása

 -periodicitás (napi kétszeri megjelenéstől az évi két alkalomig)
- területi „elérés” (munkahelyi-iskolai-intézményi, települési, megyei-regionális, országos)
-jelleg (közéleti-közszolgálati, bulvár)
-tematika alapján

5. az elektronikus médiumok osztályozása

- a médium jellege szerint: televízió, rádió (internet)
- „finanszírozás” szerint: közszolgálati – kereskedelmi – közösségi (társadalmi vagy civil, elsősorban rádió (– „pay TV és radio”: pl. HBO)
- az „elérés” szerint: helyi, kisközösségi – regionális – országos sugárzású – műholdas vagy globális (- internetes)
- jelleg szerint: tematikus (egyprofilú: hír-, könnyű- vagy komolyzenei) kevert műsortípusú

forrás:
www.fk.jgytf.u-szeged.hu/tanszek/.../Sajtoismeret.doc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése