Nyomtatott és elektronikus média
forrás: www.fk.jgytf.u-szeged.hu/tanszek/.../Sajtoismeret.doc
1. Médium, média fogalma
A médium közönséggé szervezi az egymással kapcsolatban nem lévő heterogén tömeget, csoporttá alakítja a legkülönbözőbb társadalmi helyzetű, világnézetű, műveltségű, lakhelyű, korú, érdeklődésű embereket – az üzenet maga állítja elő közönségét.
Média: a tömegkommunikációs eszközök és intézmények összessége
2. Nyomtatott média
könyvek, újságok, magazinok, ingyenes reklámújságok, katalógusok, tájékoztatók, szakkiadványok, hirdető táblák
3. Elektronikus média
rádió, televízió, kábel tv, műhold, teletext, videotext, adatbankok, mozi, videokazetták, lemezek
4. a nyomtatott sajtótermékek osztályozása
-periodicitás (napi kétszeri megjelenéstől az évi két alkalomig)
- területi „elérés” (munkahelyi-iskolai-intézményi, települési, megyei-regionális, országos)
-jelleg (közéleti-közszolgálati, bulvár)
-tematika alapján
5. az elektronikus médiumok osztályozása
- a médium jellege szerint: televízió, rádió (internet)
- „finanszírozás” szerint: közszolgálati – kereskedelmi – közösségi (társadalmi vagy civil, elsősorban rádió (– „pay TV és radio”: pl. HBO)
- az „elérés” szerint: helyi, kisközösségi – regionális – országos sugárzású – műholdas vagy globális (- internetes)
- jelleg szerint: tematikus (egyprofilú: hír-, könnyű- vagy komolyzenei) kevert műsortípusú
forrás:
www.fk.jgytf.u-szeged.hu/tanszek/.../Sajtoismeret.doc
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése